Dag 7

Dåliga vanor

Jag har en del dåliga vanor. Tror jag! Min hjärna är inte riktigt med mig just nu, som den brukar vara. Men jag ska i alla fall komma på några dåliga vanor som jag håller vid mig ;)

Bita på naglarna
Det har jag som en dålig vana just nu faktiskt. Men det pendlar väl ganska mycket eftersom jag brukar vara duktig och inte göra det, men det gör jag ibland när jag är nervös eller har tråkigt. Ja, finns väl många av er läsare som gör det också ;) Eller?

"Långa" tyglar
Ja när jag rider så blir det oftast att mina tyglar blir längre och längre därför att jag inte stänger min hand ordentligt. Jag är helt enkelt för mjuk i handen, så att tygeln blir längre och längre :( Ajjabajja, vet itne hur många gånger som jag har blivit tillsagt under lektioner mm. att jag ska korta tyglarna ;) Så det är något som jag behöver fixa med min ridning! Däremot när jag hoppar så har jag perfekt tygellängd, nästan så att tyglarna ibland blir för korta. Men hmm..

Hålla handen för munnen
När jag blir nervös, inte vet vad jag ska säga eller om jag egentligen inte vill säga det, så åker handen automatiskt fram framför min mun. Haha, det ser säker sjukt ut och man hör nog inte lika tydligt vad jag säger än när jag inte har någon hand vid munnen och gnyr med fingrarna ;) 

Ja, ganska långa tyglar. Kommer mycket väl ihåg den där tävlingen faktiskt ;) Min första med en häst. Det ser ju sjukt ut!


Kommentarer
Postat av: bbecka

sv: tack så mke för tipset! :D

2012-02-18 @ 12:49:01
URL: http://rrebeckan.blogg.se/
Postat av: bbecka

sv: haha förstod det. på första såg det ju inte alls bra ut! ^^

2012-02-18 @ 13:12:06
URL: http://rrebeckan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag biter också på naglarna x)

2012-02-19 @ 19:03:30
URL: http://duvetmemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0