Dressyr på Vigo!

Idag har jag varit på intensiv dag med de andra stallvärdinnorna på Borås Ridhus :) Kul var det, och dessutom blev det ett dressyrpass på Vigo, som jag en gång har tävlat dressyr med. Och förutom ridning, även ett teoripass om hur vi ska hantera hästen bland barnen i stallet, samtidigt visa dom och hur vi ska hantera utrustningen, tex vika ihop täcket och lägga det i krubban, vilket allt blev en repetition för mig:)

Vi började med att skritta fram utomhus, sjuukt härligt väder, våren är på väg!<3 Sedan in i lilla manegen vilket jag inte gillar, menmen. Vigo kändes vädligt stel, och jag med för den delen. Men jag körde på ändå och det var delar av passet som han lyssnade riktigt bra på mig och andra inte, galoppfattningarna var jag mest nöjd med. Övningarna var med sidvärtsrörelser in till kvarslinjen och tillbaka, samt skänkelvikning till medellinjen, volt och sen skönkelvikning utt tillbaka till spåret. Bra övning får jag säga! 

Efter passet blev det fika, mmmhh. Och sen teorin :) Kl halv 4 åker jag tillbaka och är stallvärd, + rider halv 7, förhoppningsvis väljer jag Diler, det var längesedan! Tror det blir dressyr, och det får ni läsa om ikväll :)

Denna jacka får jag låna under tiden som stallvärdinna och som det är kallt ute! Mycket bra då den både är varm och bra storlek:) En liknande t-shirt fick följa med mig hem också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0