En härlig eftermiddag!

Nu under eftermiddagen har jag varit stallvärd och det var verkligen skoj, alla var trevliga mot mig och uppskattade min hjälp till dom :) Träffade några goa kompisar och det var riktigt härligt att få träffa dom igen! Sedan bar det av till ridlektionen, och denna gången blev det faktiskt Diler som jag skulle rida...

Hjälpe mig vad dum han var när jag skulle göra i ordning honom. Det gick som en berg- och dalbana. Han var både supermysig och ett rent helvete. Kickade som fan med bakhoven, vet inte riktigt vad som har hänt med honom :( Meen han var så rädd, det såg jag i hans ögon, samtidigt så avr han skitduktig mot mig, kunde sitta ner och borsta hans bakhovar utan att han gjorde ett smack, och dessutom ta av täcket när han stod löst inne i boxen :) 

På ridningen, de första stegen han tog, daamn vilken kick. Kände verkligen mig hemma på honom och åhh vad jag hade saknat det! Han fick till en fin form redan i början när jag kortade upp tyglarna och han lyssnade så bra på mig. Förvånadsvärt var det jättelätt att sitta ner i hans trav :o Vi red över bommar och så, bäst gick det i galoppen, jädra vilken flyt! Sååå duktig! Saknar att hoppa honom, och vill verkligen prova på ett skutt med honom :( Fina fina killen<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0