Måndagens äventyr

Tänkte la att jag kunde berätta för er vad jag gjorde i måndags :) Om ni orkar läsa för jag är ganska dålig på att förklara men ni får väl försöka ;)

Åkte ju hem till Johanna i söndags och i måndags så red vi ut i skogen, jag på en 23 årig arabhäst och Johanna på sin 7åriga Haflinger ponny, sjukt underbara hästar! Ja, men kan ju inte direkt tro att den 23 åriga hästen, som jag red, verkligen är 23 år. Eller jo, i början kunde man tro det, men när vi väl skulle galoppera. Jo, shoohoo. Haha, Unstwita som hästen heter, kallas för unnis, snubblar till när vi skulle gå upp i galopp, men precis efter det så hoppar hon upp och skjuter med ryggen i värsta bockningen, en till, och ytterliggare en till, hahah, fyfan vad kul det var, och johanna och Malte hamnade i princip nere i diket xD Så vi höll på och skratta ihjäl oss sen när vi fårr stopp på dom xD Längesen jag hade så roligt på en uteritt!

Och en arab-häst är ju född för att springa fort, om ni tänker på arabiskt fullblod och så, så en jääkla fart i galoppen var det iaf, under de gånger vi galopperade, wrooom helt enkelt. Unnis gjorde nånting i varenda galoppfattning, en gång sparkade hon bakut och sen fullt fräs framåt, och det är ganska svårt att få stopp på en häst som vill springa och är stark, men det går ju:) Så en sjukt underbar ritt med min älsklings vän! :)



Efter uteritten så försökte vi spänna för Malte med vagnen, men det gick inte så jättebra haha! Men vi lyckades ju iaf att jag och Johanna höll i malte samtidigt som vi höll i vagnen och det gick verkligen jättebra då malte också fick en jättejättefin form! 

På tisdagen red vi ut igen, en annan runda, och lika mysigt var det, men denna gången blev det inga bocksrång på unni inte. xD Men däremot hoppade hon upp en gång och tog sats för galoppen, tjohooo. Och sen så bytte vi hästar och då red jag Malte ungefär halva rundan, sööt ponny, :D Och som sist så får ni en bild på lilla Elvira som var med oss i stallet lite då och då, jättemysigt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder!

2012-01-05 @ 14:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0