Skolmästerskap - resultat

I tordsags var det då skolmästerskap med skolan, och det var i hoppning a:0/a:0. Två klasser, ponny och häst med vardera 7 starter i ponny och 14 i häst. Jag var med i hästklassen på hästen Dream Boy som bara hade ridit en gång och då det var dressyr. 60 för ponny och 70 för häst.

Det var en annan tjej som hoppade Dream Boy före mig och då var han lite trött nr jag hoppade upp, så hann bara hoppa 2 hinder (ett klosshinder och ett räcke på ca 50 cm). Sedan gick jag in på banan, jag var den sista startande och den som ledde var den som startade nr 2 i klassen och hon hade 26 sek i andra fas. 

Jag hoppade grundomgången på ett vanligt tävlingstempo och sa bra till Dream Boy typ hela tiden. Efter sista hindret i grunden och mot första i omhoppningen så la jag på skänklarna och han ökade något otroligt, hoppade igenom hela omhoppningen felfritt klockrent nog med en jädra fart, kontroll så att vi inte gick omkull och halvhalter i svängarna, och in i mål med 23 sek, dvs 3 sek snabbare :) Så jag och Dream Boy tog första platsen, och fick sedan leda ärevarvet. Skoj! :)

Priserna var en blå-gul rosett, ett hoppspö, ridstrumpor och ett presentkort på Hööks på 500 kr:) 



Kommentarer
Postat av: -

NY SKVALLER BLOGG I HÄST VÄRLDEN!!

http://ponnieskvallret.blogspot.com

2012-03-17 @ 18:14:12
URL: http://ponnieskvallret.blogspot.com
Postat av: Marina

Grattis !

2012-03-18 @ 11:21:42
URL: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0