Veckans ridpass.

Kör lite kort sammanfattning om veckans ridpass! :)

Måndag
Efter att vi hade haft häst vid hand hela eftermiddagen i stallet med klassen, så åkte jag till stallet för att ta hand om Robban och även rida. Hade hellst velat rida ut, men det blev ridhuset. Kände inte alls för dressyr och jag var lite smågnaggig på det, gick inte alls bra i början men efter att jag galopperat lite lite på ena volten så arbetade jag i skritt istället och till slut gick det mycket mycket bättre. Hoppade sedan upp på min kompis medryttarponny Maxima och daamn vilken känsla! Och vilket skönt och mjukt steg!! 

Tisdag

Idag var det ridning med min grupp i skolan. Vi skulle ha hoppning och denna gången red vi i helgrupp, för vi var bara 5 st. Jag fick rida Aventus och jag skojar inte när jag säger att han var sjuuukt pigg. Vi skrittade fram ute och han skrittade på som bara den! Sedan inne i ridhuset blev det inte särskilt bättre. Han sprsng på som bara den, men jag var bestämt och hoppningen gick jättebra. :) Vi hade först bommar, hoppade sedan 5 & % och det gick jättebra även fast han i princip hoppade ur mig ur sadeln på 90 oxern. Men sjukt duktig! Min ridlärare sa att jag delvis skulle skylla på sadeln. Sedan hoppade vi serie-studsen och det gick jättebra, till sist höjde han räcket till ca 65-70 och jag är nöjd över passet!

Jag & Robban


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0